Frahan – Les Crêtes

Locatie: België – Ardennen – Provincie Luxemburg – Frahan

Foto’s

Wegbeschrijving
Via de E411, afrit 25 Libramont. Daarna richting Bertrix / Bouillon, tot je een wegwijzer Rochehaut ziet. Vanuit Rochehaut naar Poupehan, en dan nog even volgen naar Frahan.
Parkeren kan aan de kinderboerderij “La Passerelle”, net na het kerkje naar beneden.

Wandeling
Je stapt richting kerkje, waar je daarnet met de auto vandaan bent gekomen, even richting Poupehan. 50 meter na het kerkje zie je rechts een schuin paadje omhoog gaan, gemarkeerd met GR-strepen. Deze klim naar de Crêtes volg je.

Boven gekomen zie je achter je Frahan liggen, boven de Semois steekt ook Rochehaut uit. Je volgt het GR-pad verder, langs de Plate Roche, Ronde Roche, waar je telkens kan genieten van een mooi uitzicht op de Semoisvallei. Als je de Roche des 4 fils Aymon bent gepasseerd, volg je na een paar honderd meter het linkse pad, het rechtse kan je ook volgen mits je even voor bosjesman wil spelen…

Vanaf de volgende rots, de “Château de Montragut”, zal je enkele keren een trapje moeten opklimmen. Je loopt verder over de heuvelrug. Let wel op: vanaf hier kan het bij nat weer glad zijn op de rotsen, zorg dat je niet uitglijdt.

Na de “Corps de Garde” daal je af over een avontuurlijk paadje tot een open plek in het bos. Links en rechts zie je een pad. Je kiest het rechtse, en verlaat zo het GR-pad. De Semois loopt 40 meter lager, je volgt deze stroomopwaarts.

Enkele honderden meter verder daal je af tot net naast de rivier (hier kan het nat zijn in de winter). Je volgt de Semois verder stroomopwaarts. Wat verder verlaat je het bos en volg je de rand van een wei, tot je op een ijzeren schuurtje loopt. Hier kan je rechts en links, wij kiezen links, en lopen even tussen 2 weien in. Het verharde boerenweggetje volgen we naar rechts, om zo, na alweer een aantal honderd meter, Frahan weer binnen te wandelen.

De wandeling volgt afwisselend het GR-pad en ons biologisch kompas.

Wandelkaart

2 thoughts on “Frahan – Les Crêtes

1. Frank Gysels

Wij hebben deze wandeling reeds meerdere keren gedaan. De klim aan het begin is misschien even op de tanden bijten maar duurt niet lang en is éénmalig. Een mooie wandeling met voldoende afwisseling om niet eentonig te worden. Een aanrader voor iedereen die nog niet helemaal stijf staat van de reumatiek.

2. dirickx jhon

heb deze wandeling ook gedaan maar ik ben vanuit Rochehaut,het is een mooie maar ook 2 goede beklimmingen,eerst beginnen we met een stijle afdaling om vervolgens hoog te klimmen